Senest opdateret d. 30. juli 2024.
Vi kan ikke sende hverken smags- eller duftprøver med på mail. MEN – vi kan give dig SUPERVINS UNIKKE GARANTI. Er du ikke tilfreds med kvaliteten i de vine, du køber hos os, får du pengene tilbage for alle 6 flasker – også for den første flaske, du allerede har åbnet.
Tag fat på Supervin: mail: info@supervin.dk tlf.: 98 92 18 53
Sådan fungerer det:
1. Tag fat på Supervin
2. Sæt kasse med resterende flasker klar til afhentning
3. Vi afhenter vinene og vi betaler for returfragten
4. Du refunderes for ALLE 6 flasker
Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til konkrete varer, selve købsflowet, levering, betingelser eller andet.
På Supervin.dk handler du således:
Alle priser på hjemmesiden angives i danske kroner inklusive moms, afgifter og told. Dog angives told i forbindelse med salg til udlandet ikke.
Aftaler på vores hjemmeside indgås på dansk. Aftalen fremgår af den ordrebekræftelse, du modtager via e-mail. Du kan altid få tilsendt en kopi af din ordrebekræftelse ved at henvende dig til Supervins kundeservice på info@supervin.dk.
Supervins bedste priser er baseret på salg af hele kasser, fortrinsvis med 6 stk. Ved salg af hele kasser, fjernes omkostningen til ompakning (både i arbejdstid og emballage) og derved kan vi tilbyde ekstra gode priser.
Enkelte steder opnås mængderabat ved køb af fx 3 stk.
Ved fx nogle portvine eller eksklusive mousserende vine er der tilbudspriser på 1 stk.
Du har altid mulighed for at købe enkelte flasker eller ”skæve antal”, blot ikke til den billige kassepris.
Ved salg af vine i trækasser medfølger trækassen, når der købes det antal flasker, trækassen er designet til. Dette er forskelligt fra produkt til produkt, men emballagetypen oplyses altid på produktsiden.
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er vi ikke forpligtede til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris. Vi vil dog altid bestræbe os på at finde en rimelig løsning i samarbejde med dig som kunde.
På Supervin.dk er det muligt at betale med følgende betalingsmidler:
Ved betaling med danske kort, tager vi ikke noget gebyr ved betaling.
PBS har godkendt Supervin til at håndtere de ovennævnte betalingskort. Betaling, der foregår med disse kort, sikrer dig altid mod misbrug. Når du modtager din betalingsoversigt, har du mulighed for at afvise en betaling, hvis du ikke er enig i den. Supervin benytter SSL (Secure Socket Layer) i betalingssystemet, hvilket betyder, at du som kunde ikke har nogen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt. Dermed er du optimalt sikret. SSL systemet betyder endvidere at data, der sendes i forbindelse med køb med betalingskort på Supervin.dk er krypteret, og det er dermed kun PBS, der kan læse dem. Hverken Supervin eller andre har mulighed for at læse dataene.
Beløbet reserveres efter ordren er lavet, og hæves først på dit kort, når varerne sendes fra vores lager; dog med undtagelse af en primeur-varer, hvor pengene trækkes, når du gennemfører din bestilling (se særskilt punkt om ”Køb af vine ”en primeur””). Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Betaler du med et internationalt betalingskort (Visa, Mastercard, Maestro, American Express, JCB), reserveres beløbet med det samme. Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
Pengene er som standard reserveret i 30 dage. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Hos Supervin er det muligt at købe vine en primeur – altså forsalg af vine, der ikke er færdigproducerede endnu. Ved køb af vine, der sælges en primeur, er det ikke muligt at købe almindelige lagervarer samtidigt. Dette af hensyn til regnskab og lagerstyring.
Når du bestiller vine en primeur, køber du flasker, der endnu ikke er færdigproduceret endnu, til en skarp pris. Derfor trækkes pengene med det samme, når du gennemfører din bestilling.
En primeur-vine købes typisk cirka 2 år før vinen er færdigproduceret og klar til levering. På alle en primeur-vine er det oplyst, hvornår vi forventer at modtage vinen fra producenten. Vi kontakter dig, når vi kender den endelige leveringsdag.
Du har samme fortrydelses- og returret for vine, der er købt en primeur, som for vores øvrige produkter.
Ved køb af almindelige forsalgsvarer (ikke en primeur, se punktet om Køb af vine en primeur) gælder de samme betingelser som for øvrige køb på Supervin.dk.
Leveringsomkostningerne lægges oven i beløbet for den enkelte ordre.
Hos Supervin kan du vælge mellem at få leveret dine varer til en adresse eller afhente i vores butik i Hjørring. Adressen er Skagensvej 201 i 9800 Hjørring.
Vi leverer i hele landet og brofaste øer fra dag til dag, med 1-2 hverdages forsinkelse til Bornholm og andre ikke-brofaste øer.
Ved køb af en primeur varer er det på den enkelte vare oplyst, hvornår vi forventer at kunne levere din forudbestilling. Denne dato er vejledende, da den endelige levering afhænger af vinhuset. Vi informerer, når dine varer er på vej.
Du har altid mulighed for at vælge at afhente din ordre i vores butik i Hjørring. Dette er gebyrfrit.
Butikkens adresse er:
Supervin
Skagensvej 201
9800 Hjørring
Du finder de aktuelle åbningstider her: Butikkens åbningstider.
Ordrer, der bestilles til levering i butikken, kan afhentes den følgende hverdag eller samme dag ved bestilling før kl. 06.30 om morgenen, undtaget lørdage.
Ved levering til privatadresse er det nødvendigt at lave en bemærkning om, hvor varen kan stilles i tilfælde af, at fragtmanden ikke finder nogen på adressen. Fragtmanden er ikke forpligtiget til at tage personlig kontakt ved leveringer til private adresser.
Alle pakker stilles på Supervins ansvar.
Du har mulighed for at vælge en ønsket, fremtidig leveringsdato, når du vælger din leveringsmetode. På den måde kan du vælge at få pakken leveret, når og hvor det passer dig.
Lige nu tilbyder vi desværre ikke levering til Orø pga. for høje omkostninger. Det er altid muligt at bestille til afhentning i butik. Kontakt kundeservice for at afsøge en mulig løsning.
Vi tilbyder privatlevering med Xpressen i hele Danmark ekskl. Ikke-brofaste øer. Levering sker fra dag til dag på hverdage mellem kl. 08.00 og 18.00.
Bestiller du inden kl. 14.00, sender vi varerne samme dag. Normalt leverer vi dag til dag - enkelte gange kan der gå en dag ekstra.
Fragtpriser for Xpressen Hjemmelevering:
Ordrestørrelse |
Fragtpris |
0 - 500 kr. |
49 kr. |
500 - 1.000 kr. |
29 kr. |
>1.000 kr. |
Gratis |
Vi tilbyder privatlevering med Burd i udvalgte postnumre (udvides løbende), der leverer om aftenen i tidsrummet 18.00-22.00.
Deadline for bestilling mandag-torsdag er 15.30, og du vil få leveret den følgende hverdag.
Fragtpriser for Burd Privat:
Ordrestørrelse |
Fragtpris |
0 - 500 kr. |
49 kr. |
500 - 1.000 kr. |
19 kr. |
>1.000 kr. |
Gratis |
Varer leveres som udgangspunkt fra dag til dag. Dog leveres der ikke lørdage, søndage og helligdage. Hvis du bestiller inden kl. 15:00, sender vi varerne samme dag. Normalt leverer vi dag til dag - enkelte gange kan der gå en dag ekstra.
Levering til ikke brofaste øer tager typisk en ekstra dag. OBS! Der leveres ikke til alle øer.
Alle forsendelser, som leveres med Danske Fragtmænd privat Flex-levering, vil blive stillet på adressen, hvis du ikke er hjemme på leveringstidspunktet. Pakken vil ikke blive taget med tilbage til forsøg på genlevering. Derfor skal beskedfeltet til fragtmanden altid udfyldes, så forsendelsen kan stilles der, hvor man ønsker det, i tilfælde af, at ingen er på adressen mellem kl. 08:00-16:00.
Bor man i etageejendom med kode på døren, kan fragtmanden i nogle tilfælde blive nødt til at tage forsendelsen med retur og prøve levering senere eller næste dag. Kan fragtmanden komme ind i opgangen, bliver forsendelsen leveret foran døren til kundens lejlighed. Ved levering i etageejendom må man regne med levering i stueetagen, hvis der ikke forefindes elevator i ejendommen.
Til ikke-brofaste øer leveres med Danske Fragtmænd Privat.
Fragtpriser for Danske Fragtmænd Privat KUN til ikke-brofaste øer:
Ordrestørrelse |
Fragtpris |
0 - 500 kr. |
69 kr. |
500 - 1.000 kr. |
49 kr. |
>1.000 kr. |
39 kr. |
>120 flasker |
Gratis |
Danske Fragtmænd Privat anvendes desuden også ved bestilling af mere end 120 fl. (20 kasser).
Det er desuden muligt at vælge Danske Fragtmænd Privat i hele landet til følgende priser:
Ordrestørrelse |
Fragtpris |
0 - 500 kr. |
69 kr. |
500 - 1.000 kr. |
49 kr. |
>1.000 kr. |
39 kr. |
>120 flasker |
Gratis |
Ved bestilling inden kl. 14 afsendes din ordre samme dag.
Levering sker fra dag til dag, med undtagelse af ikke-brofaste-øer, hvor der må forventes en forlænget leveringstid på 1-2 hverdage.
Ved levering til erhvervsadresser benyttes Danske Fragtmænd Erhverv, som leverer i hele Danmark til bro-faste øer.
Levering sker på hverdage mellem kl. 08.00 og 16.00. Enkelte gange kan fragtmanden have brug for en ekstra leveringsdag.
Deadline for bestilling mandag-torsdag er 15.00, og du vil få leveret den følgende hverdag.
Fragtpriser for Danske Fragtmænd Erhverv:
Ordrestørrelse |
Fragtpris |
0 - 500 kr. |
69 kr. |
500 - 1.000 kr. |
49 kr. |
>1.000 kr. |
39 kr. |
>120 flasker |
Gratis |
Gælder alle danske adresser.
I sjældne tilfælde sker der fejl i kommunikationen mellem vores systemer, og et produkt er blevet oversolgt, således at vi ikke kan levere som aftalt. I mange tilfælde vil vi kunne levere med forsinkelse.
Vi bestræber os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.
Der kan ske fejl hos vores leverandører – fx at en pakke bliver fordelt til et forkert område, hvorved leveringen forsinkes. I disse tilfælde bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad tidshorisonten for levering er.
I sjældne tilfælde beskadiges en ordre i forbindelse med håndtering, og også i disse tilfælde bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. sende en erstatningsordre hurtigst muligt, eller give dig pengene tilbage.
På næsten alle vores vine tilbyder vi Supervins unikke garanti. Er produktet en del af garantien, fremgår det af produktsiden.
Hvis du ikke er tilfreds med kvaliteten, tilbyder vi at tage vinen retur. Du refunderes det fulde beløb for vinen, også for den første åbnede flaske. Vi betaler selvfølgelig returfragten.
Garantien skal benyttes inden for maks. 1 måned fra levering.
Ønsker du at benytte dig af vores unikke garanti skal du henvende dig til kundeservice på e-mail: info@supervin.dk eller ved at ringe til 98 92 18 53, og så arrangerer vi booking af returfragt. Returordrer sker med PostNord for Privatkunder og Danske Fragtmænd for Erhvervskunder.
Hos Supervin får du altid 30 dages fortrydelsesret. Varer, der er købt i december måned, har udvidet fortrydelsesret til 8. januar i året efter, dog altid min. 30 dage. Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen af din ordre til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.
Ønskes du at benytte dig af fortrydelsesretten, skal du henvende dig til kundeservice på e-mail: info@supervin.dk eller ved at ringe til 98 92 18 53 og så arrangerer Supervin booking af returfragt via Danske Fragtmænd, samt holder udgifterne herfor.
Du kan også fortryde ved at benytte standardfortrydelsesformularen som du finder nederst i disse betingelser. Standardfortrydelsesformularen er også vedhæftet til e-mailen med din ordrebekræftelse.
Bemærk:
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
I forbindelse med returnering af varer til Supervin.dk gælder de samme vilkår som ved smagegaranti og fortrydelsesret. Det vil sige, at vi tilbyder at tage vinen retur på vores regning, når vi booker returfragten for dig.
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Supervin Lager
Mandøvej 9
9800 Hjørring
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Bemærk: Vi booker returfragten for dig, når du henvender dig til kundeservice og aftaler returen med os. Så bliver returpakken afhentet direkte på din adresse.
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Når du handler på Supervin.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret, hvis der er fejl på varen. Dette betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Reklamationsretten kan være begrænset af varens naturlige holdbarhed. Varens holdbarhedsdato fremgår af emballagen. Refundering af varen aftales med Supervins kundeservice og refunderes som udgangspunkt via den betalingsmetode, der er brugt til betaling af ordren, medmindre andet aftales med Supervins kundeservice.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Reklamationen skal selvfølgelig ske indenfor ”rimelig tid” efter manglen eller fejlen er fundet. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Supervin Lager
Mandøvej
9800 Hjørring
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Bemærk: Vi booker fragten for dig, når du henvender dig til kundeservice og aftaler reklamationen med os. Så bliver returpakken afhentet direkte på din adresse.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@supervin.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr.
Udfyld formularen og indsend den til kundeservice på info@supervin.dk, såfremt du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten.